понеділок, 14 березня 2011 р.

Коментар на те, що пресвітер адвентистів пропонує мільйон гривень за текст про святість неділі



"Якщо дотримуватись суботи Старого Завіту, значить треба приносити і жертви - вола, ягня і т.п., і не називати себе християнами"
(Св. Іван Золотоустий).


Останнім часом ЗМІ облетіла новина, що, мовляв, юрист і громадський діяч з Чернівців Микола Гунько запропонував священикам, що правлять Службу Боду в неділі у храмах, підтвердити недільну святість чітким текстом зі Святого Писання. З метою залучити до цього дослідження більше число священиків, пресвітер адвентистів пообіцяв виплатити солідну винагороду за знайдений біблійний текст у сумі... одного мільйона гривень. Гроші, отже, немалі... Однак не будемо зараз прискіпуватися до того, чи він їх узагалі має, а якщо має, то яким чином вони зароблені. Всевишній і так усе докладно знає. Розкидатися такими сумами без великої на те причини в час, коли багацько людей перебувають у явній нужді, якось не дуже й то вже звучить по-християнськи.

Тобто п. Микола вказав, що читав і не знайшов чітких вказівок про святість неділі ні у Старому Заповіті, ні у Новому http://bogoslov-club.org.ua

До речі, про явище адвентизму теж там не під силу знайти якісь вказівки. Декотрі адвентисти начебто не п'ють кави та чаю. Де є на це заборона у св. Писанні?.. Навпаки, читаємо, що будуть такі, які боронитимуть споживання певних страв. Для чистих усе чисте (пор. Тита 1, 15).

Традиційні Церкви визнають теж і Священне Передання, що, як знаємо, логічно доповнює писане Боже Слово чи Біблію. Адвентисти, протестанти роблять чомусь на перекір. "Тримайтесь передань, яких ви від нас навчилися чи то усно, чи то листовно" (2 Сл. 2, 15). Бережи передання (1 Тм. 6, 20). Тому знаний протестантський вислів, псевдодогма "Sola Scriptura" (тільки Біблія і все) є єретичним, як бачимо, у відповідності до того ж самого Слова Божого: такого нема у св. Писанні.

Та що читаємо у Біблії? Ісус воскрес уранці першого дня тижня (пор. Мр. 16, 9).
У перший день тижня, тобто в неділю іншими словами, збиралися на богослужіння: "А першого дня тижня, як ми зібралися, щоб хліб ламати, Павло, що мав вибратися в дорогу наступного дня, розмовляв з ними і затягнув бесіду до півночі" (Ді. 20, 7). Відповідно до цього новозавітного контексту "ламання хліба" є Пресвятою Євхаристією. Тобто говориться теж і про недільну св. Літургію, що з грецької мови означає діло одного для добра цілої громади).

Є так само вказівка, щоб першого дня тижня робити збірки (ось де 1 Кр. 16, 2). Тобто не про сьомий день іде мова чи про суботу.

І святий Іван Богослов згадує у своєму Одкровенні про Господній чи недільний день, що також є днем Христового Воскресіння (пор. Од. 1, 10).

Від адвентистів стверджують, що, мовляв, апостоли також за звичаєм святкували суботу, посилаючись на Діяння 16, 13. Добре, тепер ідемо до біблійного тексту за вказаним посиланням і знаходимо наступне: "Суботнього ж дня вийшли поза браму над річку, де звичайно відбувалася молитва, та й посідавши, розмовляли з жінками, що там були зійшлися".

Звучить досить загально, тобто що там переважно молилися. Де тут чітке святкування суботи у храмі? Ламання хліба? Роблення збірок? Спільне читання Біблії, пісні-псалми на славу Божу тощо? З жінками апостоли розмовляли не тільки по суботах і не тільки біля річки. Тому варто не перекручувати біблійної дійсності, коли теж ідеться про один випадок, який мало що говорить. Сектантство на загал не веде до духовного добра...

І де тут мова про виразне святкування суботи (сьомого дня)??? Ми ж не живемо вже у Старому Завіті і не шануємо суботи як нехристияни євреї! У суботу краще зробити у хаті порядки перед святою неділею (від церковнослов'янського "не ділати" - нічого не чинити).

Просвітлені світлом Св. Духа християни теж уміють читати у Біблії і між рядками, не живуть Старим Завітом, а Новим. А взагалі не відкидають багатющу традицію св. Отців, слухають покірно голосу святої Христової Церкви, йдуть до спасіння через святі церковні таїнства.

Існує, між іншим, велика різниця: секту адвентистів не Ісус Христос заснував (як Католицьку чи Вселенську Церкву), а саме американський фермер В. Міллер. Див. http://bibliotekar.ru

У своїй суті адвентизм - це антибіблійний культ.

То про що тоді мова відповідно до тематики про святість неділі чи Господнього дня? Варто традиційним християнам із Христової Церкви стерегтися Адвентистів сьомого дня, що теж вважають у своїх лжепророцтвах Римського Папу... Антихристом, хоч Вселенський Архиєрей фактично нічого не робить проти Христа, а служить Йому в покорі всіма силами. Історія святкування неділі тут.

"Нехай же нас ніхто не судить у справі свят, чи щодо новомісяця, чи суботи" (Кл. 2, 16).

12 коментарів:

  1. Отже, в Кол. 2:16-17 ключовою фразою є “тінь майбутнього”, і тут йде мова не про щотижневу суботу, а про річні свята, які в Левит 23:37,38 названі “вашими” суботами, які ізраїльтяни святили крім Господніх субот. Жодна з десяти Божих заповідей не була тінню майбутнього, у них інше призначення – ними пізнається гріх (Рим. 3:20, 7:7).

    Відносно жертвоприношень - в пророка Даниїла написано, що припиниться жертва і жертва хлібна. А десять Божих заповідей, в одній з яких йде мова про святість суботи - вічні.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, готуй мільйон! У третій заповіді ні про яку суботу не йдеться, а йдеться про день спокою - шабат! Отже євр.шабат спокій в україні неділя - не діла, тобто спокій. І опа буквоїди читайте 3 заповідь у правильному перекладі називаючи сьомий день шабатом-неділею. Жду Коля на міліон.

      Видалити
  2. "Першого дня тижня кожний з вас хай відкладає в себе, збираючи, що може заощадити, щоб збірок не робити тоді, коли сам прийду" (1 Кр. 16, 2).

    "Я був у дусі в неділю і почув за собою голос гучний, як від сурми" (Од. 1, 10).

    "А першого дня тижня, як ми зібралися, щоб хліб ламати, Павло, що мав вибратися в дорогу наступного дня, розмовляв з ними і затягнув бесіду до півночі" (Ді. 20, 7).

    Христос воскрес!

    ВідповістиВидалити
  3. СЕДМИЦА (НЕДЕЛЯ) http://krotov.info/library/bible/comm/nedela.htm

    ВідповістиВидалити
  4. Уважно читаючи 1 Кр. 16:2 не можна не помітити, що сказано відкладати не в Церкві, а у себе вдома. Цей текст показує, що першому дню не надавали особливого значення, тому що не було Божої вказівки святити неділю.

    ВідповістиВидалити
  5. Об. 1:10 Даний вірш у синодальному перекладі поданий неточно, бо православні перекладачі замінили біблійний вислів "день Господній" своїм тлумаченням у "день недільний".

    Насправді Іван був у дусі в суботу.

    У програмі Цитата з Біблії в синодальному перекладі можна дивитися переклад слів оригіналу. Там стоїть kuriakOs - Господній, Господній.
    Грецький лексикон Стронга (с) Bob Jones University

    Ось інші переклади цього місця:

    K JV: I was in the Spirit on the Lord's day

    Огієнка: Я БУВ у Дусі Господнього дня

    Коментар Женевської навчальної Біблії: "в оригіналі стоїть "день Господній"

    Куліш: Я БУВ в дусі в день Господній

    Німецький переклад Мартіна Лютера: Ich wurde vom Geist ergriffen am Tag des Herrn

    Французький переклад (Louis Segond): Je fus ravi en esprit au jour du Segneur

    New American Bible: On the Lord's day

    Living New Testament: It was the Lord's day

    "Живий потік", редакція Уітнесс Лі: Я був у дусі в день Господній

    Переклад Кулакова: У день Господній зійшов на мене Дух

    Який день в Священному Писанні самим Богом названий Господнім, святим?

    "Якщо ти стримаєш ногу свою ради суботи від виконання своїх забаганок у день Мій святий, і будеш звати суботу приємністю, днем ​​Господнім святим та шанованим, і вшануєш її тим, що не будеш займатися звичайними своїми справами, догоджати собі та казати даремні слова, - то будеш мати радість у Господі" (Іс. 58:13,14).

    ВідповістиВидалити
  6. Текст з Дії 20:7 розповідає про причастя в перший день тижня. Але зверніть особливу увагу - перше причастя відбулося в четвер увечері, але ця обставина не зробила святим ні четвер, ні п'ятницю.

    ВідповістиВидалити
  7. Миколо, у Великий Піст краще зайнятися станом своєї душі в очах Всевишнього, а не займатися такими безпотрібними речами!
    Звідки така певність, що, мовляв, не було Божої (Христової) вказівки святити неділю? Далеко не все записали у Біблії, тому й мають християни із традиційних конфесій (не сект) теж святе Передання, котре доповнює св. Писання. Це вже давно ясно! "Багато й іншого звершив Ісус; та, якби написати про те докладно, то, гадаю, цілий світ не вмістив би написаних книг. Амінь" (Ів. 21, 25). Бачите? Тому стверджувати у подібний спосіб, що не було від Господа вказівки щодо святкування неділі (дня Господнього) ви не маєте права. А взагалі багато чого він доручив церковній владі-якщо навіть і було згодом перенесено з виправданих на те причин старозавітне святкування суботи на неділю, то в тому нема нічого дивного чи сенсаційного... «Що зв`яжете на землі, буде зв`язано й на небі, і що розв`яжете на землі, буде розв`язано й на небі» (Мт. 18, 18). Господь Ісус довіряє своїй Вселенській Церкві та її офіційному керівництву.

    П. С. Вам непогано вже й тут відповіли у коментарях до статті http://bukinfo.com.ua/index.php?mcmd=shownews&lid=14049#

    ВідповістиВидалити
  8. Новий Завіт ніколи не закликає християн збиратися в церкві по суботах, бо ж читаємо, отже, що перші християни збиралися якраз у перший день тижня, тобто в неділю. Тоді й пожертвування відбувалися. В адвентистів навпаки завжди? А щодо збірки на святих, то робіть і ви так, як я був наказав Церквам галатським. Першого дня тижня кожний з вас хай відкладає в себе, збираючи, що може заощадити, щоб збірок не робити тоді, коли сам прийду. А коли прийду, пошлю тих, що їх ви вважатимете, з листами, щоб вони віднесли ваш дар у Єрусалим (1 Кор. 16, 1-3).

    Після свого воскресіння Спаситель з'являвся своїм учням у перший день тижня: "А як звечоріло, того самого дня, першого в тижні, - а двері ж були замкнені там, де перебували учні: страхались бо юдеїв, - увіходить Ісус, став посередині та й каже їм: «Мир вам!» (Йоана 20, 19; 26).

    Довідуємось теж відповідно до теми, що вже у першій половині 2 століття декотрі ранні християнські письменники пишуть про неділю і як про "восьмий день". Для прикладу, в листі псевдо-Варнави знаходимо: "Ми святкуємо восьмий день, у якому Ісус встав із мертвих, явився і піднісся на небо". Св. Амвросій числу вісім надає значення відкуплення: "Число вісім це сповнення нашої надії". А Оріген твердить наступне: "Число вісім, яке містить у собі силу Воскресіння, є прообразом майбутнього світу".

    Тому не варто судити християн за те, що вони шанують святу неділю в дусі воскресіння Ісуса Христа та живуть Новим Завітом (не як євреї - Старим), як цього хоче сам Всевишній!

    ВідповістиВидалити
  9. Дорогий Брате, ми не судимо християн, що збираються в неділю для молитви, а коли Вам хочеться шанувати неділю - день сонця, - то робіть це, але що на це скаже Христос, який святив не неділю, а суботу?! Про це багато сказано і у Новому Завіті, а не тільки у старому.... Дослідіть теж і істиричний пласт 3-4 стол. - рішення імпер. Константина та перших Соборів.... то переконаєтеся...

    ВідповістиВидалити
  10. На жаль, нема достатньо часу на безпотрібні з вами дискусії чи переливання з пустого в порожнє. Вам сюди http://www.apologetika.ru/win/index.php3?razd=1&id1=4
    Ісус Христос не закликав своїх учнів святити суботу і, як читаємо у Біблії, сам не раз її порушував, що аж фарисеї брали це собі за зле. Адвентизм-антибіблійна деномінація.
    Не треба когось переконувати у протилежному. Вистачить уже ширити єретичні вчення! Традиційні християни шанують не день сонця тепер, а День Господній, час Воскресіння Спаса.

    ВідповістиВидалити
  11. Дорогі мої! Християнам треба керуватися, передусім, Словом Божим - Біблією. Я не адвентист сьомого дня,однак досліджував питання стосовно суботи тривалий час, з радістю поділюся своїми думками: teolog.blox.ua/2014/01/Subota-chi-nedilya-pro-den-Gospodnij-i-den-sontsya.html

    ВідповістиВидалити